|
|
Wystawa form, będących rodzajem dialogu z utylitarnym pojmowaniem ceramiki. Wybór padł na przedmioty "białe", czyli przedmioty "pierwsze", pośredniczące między ciałem ludzkim a jego funkcjami. Najbardziej podstawowe, niezbędne, archetypiczne. STÓŁ, NACZYNIE, ŁÓŻKO, WANNA, KOŁYSKA. Są to przedmioty "oczekujące", pogrążone w statyce, medytacji.
Usiłuję określić kształt, będący symboliczną odpowiedzią na treść, zawartość, właściwości kolejnych przedmiotów. Ich utylitarność jest w stadium zalążkowym. Jej znakiem jest rysujące się zagłębienie, albo tylko jego graficzny ślad. To początek procesu – sztywna, surowa forma zaczyna ewoluować, zarysowanie, zagłębienie powiększa się, opada, rozlewa. Zatrzymuję ten proces w pierwszym kadrze. Na etapie przed – obecnością rytuałów ciała. Alicja Kupiec
Alicja Kupiec - urodzona w 1973 roku w Lublinie. Studiowała na Wydziale Ceramiki i Szkła Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu w latach 1996-2001. Dyplom uzyskała w pracowni prof. Krystyny Cybińskiej w 2001 roku. Od 2004 roku pracuje w Instytucie Sztuk Pięknych Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie na stanowisku asystenta w Zakładzie Rzeźby kierowanym przez prof. Adama Myjaka. Jest laureatką II nagrody "Autograf 2005", jej formy rzeźbiarskie zadziwiają odwagą i niekonwencjonalnym podejściem zarówno w sferze idei, jak i funkcji ceramicznej.
Kurator: Bogusław Dobrowolski
Galeria Oranżeria. Centrum Rzeżby Polskiej, ul. Topolowa 1, Orońsko Kontakt: www.rzezba-oronsko.pl
|